Marketing Internetowy

W 2017 roku wydatki na reklamę internetową będą większe niż na reklamę w telewizji

Analiza Grupy mediowej GroupM (WPP), 2016

Wyraźnie wzrasta aktywność reklamowa małych i średnich firm, które korzystają z możliwości zaistnienia w wyszukiwarkach czy w mediach społecznościowych.


Wzrost segmentu reklamy internetowej

Grupa mediowa GroupM (WPP) prognozuje, że w 2017 roku globalne wydatki na reklamę internetową będą większe niż na reklamę w telewizji. Według szacunków agencji do 2021 roku reklama cyfrowa ma stanowić połowę globalnych wydatków na reklamę w ogóle.

Według szacunków agencji w 2017 roku wydatki na reklamę cyfrową będą stanowiły 33 proc. ogółu wydatków na reklamę w skali globalnej. Vincent Letang, EVP global market intelligence w Magna (należy do GroupM) podkreślił, że już obecnie reklama internetowa jest największym generatorem zysków w Stanach Zjednoczonych. Uważa, że tak samo stanie się na poziomie globalnym w 2017 roku.